si santek =P

My photo
shah alam, selangor, Malaysia
shau. taurus. shopaholic. love chocolate indulgence, chocolate blog, kinder bueno. hate cheese. "to love and be loved because of Him".

Wednesday, January 30, 2013

Penawar hati

I really need someone who will always be here with me, to comfort me, to guide me, to support me. Coz I am not strong enough to go through this pain alone. Ya Allah, aku mohon Engkau hantarkan seseorang sebagai pengubat dan penawar hati duka lara ini.

Tuesday, January 29, 2013

Kosong!

Bismillah,
Salam Sejahtera semua...
Sejak balik shah alam hati rasa kosong. Rasa sunyi.  Sepi. Mudah tewas dgn perasaan sendiri. Air mata tidak dpt di kawal. Semua tak terbendung. Kenapa? Xtau.  Mungkin belum cukup kuat. Atau da penat.
Semua da buang. Kenangan lama simpan dlm kotak. Kunci kuat2 ketat2. Buang!Bakar!  Kejam tak? Hahahaha
Mari kita cipta kenangan baru.
Semoga esok ada senyuman manis.
Ttyl.
Sekian, wasalam.
" Don't worry, be happy"

Thursday, January 24, 2013

Ya Rahman Ya Rahim

Bismillah,
Doa setiap kali solat dan sebelum tido.

Semoga di perkenankan.

Sekian, Wasalam.


"Jodoh dan pertemuan di tangan Tuhan. 
Tuhan dah tentukan segalanya. Bersabar lah."

Terima Kasih Allah

Bismillah,
Salam Sejahtera semua,

Salam maulidur Rasul.

Rindu zaman sekolah dlu. Masa sambutan maulidur rasul.  Bawa sepanduk yg buat sendiri. Berarak sambil berselawat ke atas junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w.. kenangan terindah.
Pagi tadi ada perarakan juga di apartment seri kayan ni. Sambil berselawat. Ramai juga join. Nampak budak2 kecil pegang kertas ada bacaan selawat. Lepas tu berkumpul di surau dan ada sedikit ceramah. Memang betul3 buat aku rindu zaman sekolah dlu.

Sejak kebelakangan ni salu rasa rindu pada kawan2. Selalu rasa sunyi. Selalu rasa sedih. Aku bukan nak menjauh. Cuma sekadar nak ubat rasa sakit di hati. Memang bukan semua kenangan itu pahit. Memang banyak yg manis berbanding yg pahit. Kawan2 masa kat university mmg sempoi. Mmg best. Cuma mungkin aku akan salu trkenang n terigt zaman university dlu. Kadang2 rasa kecewa sgt. Mungkin diorg xphm. Sebab diorg xrasa. Kadang2 mungkin diorg xperasan diorg xsengaja tersebut. Mmg nampak aku mcm okey. Tapi dlm hati ini xsiapa boleh nampak. Cuma tuhan saja yg tahu. Aku bukan sedih sebab masih syg. Aku sedih sebab sakit hati. Ini balasan yg aku dpt? Aku xsalahkan takdir. Mmg aku yakin. Tuhan pertemukan kita dengan org yg salah sebelum kita dipertemukan dgn org yg betul.

Perempuan yg baik hanya layak untuk lelaki yg baik.
Bukan aku ckp. Tapi aku salu dgr org2 yg baik dan alim ckp macam tu.

Mungkin salah tu dtg dari diri aku sendiri. Jadi aku perlu berubah. Kadang2 kita xsedar pun kita buat kesalahan.

Sekarang aku mmg perlukan kawan untuk berkongsi sedih dan gembira. Kawan2 semua jauh. Kawan2 masing2 ada life sendiri. Semua ada masalah sendiri.  Bukan aku sorg je ada masalah.
Tapi aku xpernah anggap ini masalah. Ini adalah ujian. Ujian utk buat aku jadi lebih kuat dan tabah. Positif x? Hehehe

Aku hampir dapat apa yg aku nak. Cuma berusaha lagi utk betul2 jadikan nya kenyataan. Terima kasih ya Allah. Engkau Maha Mendengar, Maha Pemurah, Maha Pengasih, Maha Penyayang.
Menangis gembira walau dalam kesedihan.

Sekian, wasalam.

"Dimana ada kemahuan disitu ada jalannya"

Tuesday, January 22, 2013

Emo woi!

Bismillah,
Salam sejahtera semua..
Harini berborak dengan dayah kat rumah. Banyak jugak benda yg kitorg share. Lagipun kitorg berdua ni macam senasib. Seronok jugak bila dpt luahkan ape yg terbuku di hati masing2. Yelah, bab2 cinta ni mmg xboleh pendam. Boleh bengkak hati.
Stiap org berbeza. Masing2 ada masalah sendiri. Kita belajar dr kesilapan dan pengalaman. So kitorg share la ape yg patut. Semua cerita keluar. Kecewa, dikecewekan, mengecewekan. Macam2. Dan sejujurnya aku akui, aku xpaham langsung perangai lelaki. Diorg susah sgt nk di duga. Sgt susah. Serius.
Bukan sorg dua yg aku kenal. Ramai. Dan stiap sorg punyai perangai masing2. Semua pelik2. Kita umur da nk masuk 26thn. Boleh tak pikir matang sikit. Mungkin pd korg umur 26 tu muda lagi. Masih belum puas enjoy. Kalu pikir pasal enjoi, umur da 46 pun korg rasa belum puas enjoi. Pui pui pui.
Perempuan macam mana lagi yg korg nak? Sampaikn da ada gf pun nak flirt2 ngn pempuan lain. Tolong la jgn mainkan perasaan perempuan. Sakit tau. Gf pertama tu utk buat bini kan? Gf kedua ketiga tu untuk seronok2? Bila da kne tinggal ngan gf kedua ketiga baru terhegeh2 nak igt gf 1st. Pui la.. igt hensem sgt ke buat mcm tu. Sorila, tiada maaf bagimu.
Tolong jgn penting kan diri sndiri. Sila pikir tanggung jawab. Sedangkan sekarang pun xbertanggungjawab, apetah lagi lepas kawen. Sila berubah dlu baru pikir nk kawen. Selagi xberubah, jgn harap lepas kawen nak berubah. Yg suka flirt dgn prempuan tu, buruk sgt perangai nye. Skali da playboi, selama2 nye playboi. Memang takkn berubah kan? Melainkan betul2 sedar diri. Macam mane nak sedar diri tu? Bila da ditimpa musibah ke? Entah. Xpaham. Pikir sendiri.
Jadi igt, korg akan dapat balasan atas setiap titis air mata perempuan yg korg da sakitkan. Melainkan kalau dia da betul2 lupakan semuanya. Bukan nak ugut. Cuma nak bgtau.
Erm.. emotional sgt harini.
Kalau la aku ada kekuatan untuk berterus terang...huhu takutnya nak terima kenyataan yg sebenar... adakah bahagia atau kecewa? Jawapannya, Allah saja yg Maha Mengetahui segalanya. Aku berserah.
Sekian, wasalam.

Monday, January 21, 2013

Mungkin

Bismillah..
Salam sejahtera semua.
Harini ada satu perasaan yg sgt tidak best. Hati ini rasa seperti sangat ngilu. Rasa mcm semua perkara yg menyakitkan hati datang serentak dan mendadak. Semua wajah org2 yg pernah sakitkan hati aku muncul. Apekah erti semua ini? Fuyooooo.. pui
Mungkin... aku perlu mengundur diri..
Mungkin... aku perlu pergi..
Mungkin... aku perlu mengalah..
Mungkin... aku perlu tinggalkn ape yg aku nak..
Mungkin... aku perlu lupakan apa yg aku tunggu..
Mungkin... aku perlu berubah..

Sebab.....?
Sangat susah untuk dptkn apa yg kita nak..
Sangat susah untuk abaikan rasa sedih..
Sangat susah untuk bertahan dan terus bertahan..

Woi woi woi..da janji xnak tulis sedih2 kan?kan?
Apela..hati tak tabah langsung..pui..

Dan sememangnye..skrg..aku..tgh..sedih..gile..
Nangis bawah bantal.
Sekian, wasalam.
"Don't sit on your feeling,  listen to them and be brave"

Sunday, January 20, 2013

Fly~

Spa gitu!

Bismillah..
Salam sejahtera semua.
Harini rasa xsedap badan. Angin banyak sgt, pening kepala, sakit badan, selsema.. semua nye jadi lepas balik dari spa. Konon nak pi cantikkan muka. Skali balik umah pening2, nak muntah. Mungkin kene pergi berurut.
Hurm..1st time pergi spa.. sakit okey akak tu dok picit jerawat aku. Ape ntah de tenyeh kat muka aku. Tapi aku buat rawatan resdung skali. Ade ke span muka pun kene beli. Rm10 okey sepan muke saje. Pui mahal gileee!! Xmoh da pergi situ. Pasni pi wat facial kat tempat lain plak. Hohoho
Apesal da tua baru nak pi spa? Dlu masa muda2 xnk pi? Dlu masa kat universiti muka cantik. Xde jerawat. Bersih. Skrg da keje baru la terhegeh2 jerawat ni nak tumbuh menular seperti cendawan lepas hujan. Homaiii!!! Siyes, sedih okey. Org yg mulut lezerrr asek nak kata muka aku tu beringat skit okey..muka korg yg cantik tu cuma pinjaman je!! Bila2 masa tuhan boleh tarik balik nikmat cantik korg..soooo, jgn dok kata org lain . Sila bersyukur okey!! **tiba2 teringat akak spa tadi dok kata jerawat aku. Kcik ati okey!! ** hahahah
Ape2 pun misi cantik seperti fazura perlu di teruskan. Go go MU..eh eh silap..go go shau!!! :P
Sekian,  wasalam.
"Love sought is good, but giving sought is better"

Saturday, January 19, 2013

Color of the day

Bismillah.
Salam sejahtera semua,
Da lama xmembebel pnjg. Tapi siyesly xdok mase byk. Kije over byk nye. Sampai tpksa balik mlm2. Bile nk kembali normal? Penat sgt da. Nk benti kje pastu kawen. Dok umah jd suri rumah. Siape nk kawen ngn aku? Xde siape. Ahahaha
Sebut pasal kawen, den nk bgtau kat sini. Kalu den kawen nnti den nk pakai baju color hijau. Mcm color tudung den ni. Hehe den kne cr bakal suami yg puteh..baru la seswai.. Hahahhahaha bengong!
Ok la. Den nk tdo. Sebelum tdo den nk dongar lagu peveret. Heheh
Sekian, wasalam.

Friday, January 4, 2013

Ohoiii

Bismillah,
Salam sejahtera semua.
Walopon berduka, tetapi mari kita lemparkan senyuman paling comey kepada semua. =)

Wednesday, January 2, 2013

Wordless Wednesday #2

Bismillah,

Salam Sejahtera semua..


Sekian , Wasalam. 

" Dont fall for his words, fall for his actions" 

Tuesday, January 1, 2013

New year bebeh

Bismillah.

Salam Sejahtera semua,


Happy new year , happy 2013.
May all our wishes come true.
Pray harder, work harder,
InsyaAllah, dapat ganjaran setimpal.


Harini hang out dengan aimi n duffy.
Makan burger king, makan auntie anne's..
Jalan jalan di sunway pyramid.
Diorg dua org da survey barang2 hantaran.
Semoga jodoh berpanjangan.
Nanti korang kawen aku jadi bridesmaid okeh.
Hahahaha happy for you both.


Ttyl,
Sekian, wasalam.


whopper jR, my fav.

" Lying is like a crumbling a piece of paper, no matter how hard you try to straighten it out, it will never be the same. "