si santek =P

My photo
shah alam, selangor, Malaysia
shau. taurus. shopaholic. love chocolate indulgence, chocolate blog, kinder bueno. hate cheese. "to love and be loved because of Him".

Sunday, March 24, 2013

Penting ke?

Mula-mula diri ini nampak mcm penting.

Mungkin penting pada waktu itu.

Tapi bukan waktu skrg.

Jadi...Apabila kita sudah tidak penting lagi.

Sebak sgt rasa.

Ralat sgt rasa.

Mengada - ngada pulak dah nk sebak ralat bagai...

Tak ape lah kan... da biasa.

Tapi ingatlah...kita penting di sisi mak abah.

Hehe.

:)

Perlu kah?

Harini tiba2 terfikir.
Rasa nak lupa kan semua nye.
Sebab dah penat.
Hati tak tenang.
Asyik terpikir asyik teringat.
Xpe.
Cuba pelan2.
Semua masalah ada jalan nye.
Sekarang ikut kata hati.
Tapi kene berpikir dlu sebelum bertindak.

Borang da habis isi. Esok hantar pos laju, sijil2 kat abah suruh abah cop disahkan benar. Minggu ni siapkn semua.

Mohon Allah permudahkan urusan.

P/s: cuaca buruk kat uk skrg..cmne nak pi? Huhuhuhu

Friday, March 22, 2013

Naik!

Bismillah, Salam Sejahtera semua,

Gaji naik. Harga barang pun naik. Harga rumah lg la nonsense.  So gaji naik ke tak naik same je. Mekaseh bos! Sy xjadi la nk benti kje jadi suri rumah. Haha

Sekian, wasalam.

Monday, March 18, 2013

Berdarah.

Ok. Harini syiok nk masak sup lepas balik kerja. Smgt2 kupas kulit kentang, tersagat jari sndri skali. Waaaaa...terus menjerit...kentang tercemar dgn darah..mungkin kalu mkn jadi raja bersiung..hehehhe

Tapi apela sgt luka ditgn..berdarah mmg nmpk berdarah..namun luka di hati tak siapa yg tahu..puiiiii..ayat nak berlari..hahahahha

Pape pun sup ayam tetap jadik. Walopon raja bersiung..mungkin esok nak masak tomyam..hahaha

Sunday, March 17, 2013

Sia2

Ok. Sia2 mkn mlm ni. Muntah terok. Sakit kpla bguling. Mungkin mnanges kalu da xtahan sgt. Mohon jgn pitam esok kt opis. Ade program nk release derrrrr....

Bersih17.3

Harini kemas2..kemas bilik..kemas almari..kemas katil..kemas tingkap? Owh tukar langsir baru. Cuci baju..dan sebagainya. Lepas semua siap, saya diserang sakit kepala. Kenapakah??? Da seminggu sakit ini tak mau pergi..uhu pengsan skrg.

Saturday, March 16, 2013

Tak tau.

Tak tau la ape slh saya.
Tapi mmg saya ada buat salah.
Manusia mana yg tak de buat kesalahan.

Nobody is perfect.

Ceh.

Tak tau lagi ape yg xcukup.
Saya rasa ade je yg tak kena.
Mungkin saya perlu ubah sesuatu.

Yeke?

Aah la kot. Ok. Xpela. Utk ape yg saya harapkan skrg, setelah saya amati satu persatu..dan yang saya rasa dan nampak ianya semakin jauh dan hilang, jadi saya berhenti sampai sini sahaja. Betul kot apa yang telah dimaklumkan kepada saya. Dia benar2 maksudkan nya.

Its okey.

Cewah. Positive sgt harini. Dan setelah dgn rela saya lepaskan semua nye pergi, mohon Allah berikan gantinya. Lebih baik atau tidak, Dia yg Maha Mengetahui.

Semoga hari2 mendatang lebih cerah dan bermakna.

#patah seribu sambung semula. Aha ape ntah

Sabtu dtg lagi.

Bismillah, Salam Sejahtera semua.

Sabtu dtg lagi. Mmg la sabtu akan sentiasa dtg. Tp dgn izin Allah s.w.t. Alhamdulillah harini diberi lg kesempatan utk bernafas. Walopon mlm td mcm separuh mati mnahan sakit kpla yg mcm nk mletop tu. Namun begitu harini masih sakit. Cuma x sehebat mlm td. Da seminggu saya sakit kepala yg amat sgt. Ini pelik. Minggu dlm sejarah. Mungkin perlu amek pendekatan pi klinik jumpe doctor. Tapi......takut...huhu

Bgn pagi ni lapa yg amat sgt..tapi dah jnji dgn husna nk pi hari kerjaya mara. Nk bawak resume sebakul. Mungkin boleh submit di sana nnti.. dan boleh la tercapai cita2 nk kerja dgn mara. Mungkin. Atau boleh pi submit borg nk pinjm duet mara pi sambong belajar kat uk. Ouchhh.. walopon abah xbg..tp ade hati nk pi lagi tau........huhuhuhuhu

Ok. Nk pi mandi. Nk siap2..tp sakit kepala lagi... uhu

Friday, March 15, 2013

Migrain terok.

Ok. Migrain sgt terok. Terok smpai menanges. Sampai muntah2. Ok. Sakit sgt. Rasa nak mletop seblah kepala. Uhu nanges byk. Mohon pengsan utk hilang rasa sakit.

Migrain kenapa kau dtg balik sejak kebelakangan ini. Uhuuuu uhu uhu

T_____________T

Thursday, March 14, 2013

Chef shopikah konon

Harini saya rajin. Bawak bekal pi keje. Masak nasi lemak. Bagi kawan2 makan. Saya takde la reti masak sgt. Sikit2 je boleh la. Tp saya suka cuba. Kalau xcuba mana nak tau kan? Hahaha

Tapi salu nye kalu masak benda yg sama mesti xkn sama rasa dia. Stiap kali masak mesti rasa jadi berbeza walopon masak dgn bahan dn cara yg sama. Sebab ape eh? Hohoho

Ah malas pikir banyak. Skrg sy da jd seorg yg sgt malas berpikir. Mungkin semakin byk pikir semakin byk mslh. Hahaha

Sebelum tido nak berdoa banyak2..agar sy dpt jadi cikgu. Sebab? Ntah.. apply pun tidak. Tp xkira. Nk jadi cikgu. :P

Jom tido...kroihhh kroihhh

Wednesday, March 13, 2013

Meletop! Kebabom!

Harini pening. Sakit kepala. Migrain. Demam mungkin. Pastu kene marah dengan bos. Buat keje pun kne marah? Ade je yg xkena.

Harini rasa teruk. Teruk sgt. Xpernah rasa down sgt2 mcm ni. Rasa xsedap hati. Rasa stress. Rasa nk balik rumah tido.

Harini rasa tak dihargai.

T_______T

Monday, March 11, 2013

Super duper headache flu

Ok. Smpai shah alam sudah saya ini.
Tapi tiada siapa di rumah. Oh sunyi nye shah alam. Xmkn mlm. Ok tipu. Mkn karipap 2 biji. Mak bg bekal td. Minum susu sechawan. Da 3 hari xminum susu anlene rase tulang da mula goyah..haha

Ok.jgn suka sgt. Sebab skrg tgh sakit kpla sgt2..n selsema sgt2..achhiummm acchhiiuummm xbenti2..sebab mndi mlm kah? Atau sbb ngade2..owh..saya mmg susah nk sakit sbb antibody kuat **blagak ayam disini** tapi sakit sihat baik pening ni semua kuasa tuhan. Sy redha..jom mkn ubat. N tido. Esok kije bsepah...

Nk mc boleh?

:(

Rindu sekolah..

Bismillah, Salam Sejahtera semua.
Hari sabtu lepas pi taiping. Melawat aina. Ok rindu sekolah lama. Tp rindu taiping tak boleh lwn rindu gerik. Hehe

Mekasih byk2 kpd mara sebab bg sy sekolah kt situ. Tp sy nk mintak mara taja lagi sy boleh? Nk pi uk. Tp sy rasa xjd nk pi uk sbb ade org gila nnti kaco sy kt sana. Abah sy pun ckp jgn pi takut la sbb kt sane xde sape2 jaga sy. Ok sy sedih abah tak bg pi. Xpela bukan rezeki sy. Doa je la hati abah terbuka nk bg sy pi.

Oh...kalu tak dpt pi...sy nk mintak jasa baik mara jugak. Amek sy keje. Jadik cikgu ke pegawai ke pape je la..sy nk berkhidmat utk mara. Ecececeh..pui sy da bosan kije kilang tu sbb ade org ckp TPE xde value. Kcik ati sy kje hari2 org ckp kite xde value. Jom TPE kite xdtg kije ramai2..tgk skit prod boleh jln mcm biasa tak??? Hahahaha

Bonus xde. Kecik ati lagi. Increament pun ntah2 xde jugak. Dayah...nk kije PLUS pleaseeee. Hehe jom edit2 resume..anto kat semua compny..xmoh da dok kl shah alam. Nk duduk kampung. Hehe!

Ok penat membebel.
Sekian, wasalam.

Friday, March 8, 2013

Berita buruk.

Abah mcm xbagi pergi uk. Sekian.

Ku menangis.......

Sunday, March 3, 2013

Kenapakah?

Bismillah,
Salam Sejahtera semua.

Harini tahu kenapa mcm xkeruan.
Macam ada yg tak kena.
Macam2 da buat utk sibukkn diri.
Memasak, mengemas, membasuh, melipat bla bla bla..tapi hati tidak juga tenang.

Bila hati sedih kecewa rasa nak mengadu sgt2..tapi xtau nak ckp kat siapa. Cuma boleh mengadu pada Allah s.w.t. sahaja. Mohon Allah s.w.t berikan petunjuk dan ketenangan hati. Amin.

Sudah masuk waktu isya..ayuh tunaikan solat sebelum terlambat.

Sekian,
Wasalam.