si santek =P

My photo
shah alam, selangor, Malaysia
shau. taurus. shopaholic. love chocolate indulgence, chocolate blog, kinder bueno. hate cheese. "to love and be loved because of Him".

Wednesday, July 31, 2013

Doktor cantik.

Salam sejahtera semua.

Harini pergi cabut gigi bongsu yang xbape nak bongsu sgt. Ape ntah ngade2 gigi bongsu ni nk tumbuh namun serong ke tepi. Nak nganga mulut pun rahang sakit bgesel ngan gigi.. bhgian dalam pipi tu ape tah lagi sakit xboleh blah bgesel dgn gigi bongsu yg xrata langsung tu.

Akibat tidak tahan sakit.. dgn selambe nye di bulan ramadhan ini den buat kputusan nak pi cabut gigi. Takpe pempuan kan.. ABC. Ade kelonggaran. Jadi smntara abc ni baik pi cabut gigi. Pi klinik pergigian alya seksyen 24 shah alom. Xde la jauh mane dari umah. Tapi sbb kebanyakn klinik gigi bukak pkoi10..pagi2 msg bos bgtau: "morning boss, I sakit gigi, nak jumpe dentist. Sorry xdtg kije harini"..bos jawab "ok.noted" ringkas dan padat.

Tepat jam9.15 pagi.. gerak pergi seksyen18. Pi cimb cash kan cheque. Claim medical checkup haritu. Lepas tu pi klinik gigi kat kawasan tu. Tnye punye tanye punye tanye..nurse tu xnk cabut gigi I. Sedih! Terus blah pi seksyen 24.

Sampai klinik alya dlm pkoi9.50..doktor blom dtg..sembang dgn nurse tu pasal keadaan gigi ini..nurse kata ok boleh jumpe doktor, isi borang ni. Doktor smpai pkoi10.05..5minit lepas tu doktor panggil masuk bilik. Sembang2 pasal gigi lagi skali..doktor check semua gigi..pastu ckp "ok, kita cabut. Maybe susah sikit..sebab hujung dan senget..tapi tahan skit eh.." cucuk ubat bius. Tunggu 3 minit..kebas satu mulut. Doktor ckp "ok, kita cabut skrg..kalu sakit bgtau." Doktor korek2 dan tarik. Xsmpai 2 minit. Doktor tunjuk gigi. Wah! Xsakit langsung!

Doktor ckp nnti dtg la lagi..kita cuci gigi scaling gigi. Heeeee baiklah!

Hurm..kenapa doktor gigi sume cantik2? Semua student gigi kat um dlu pun cantik2..kenapa diorg cantik..lemah lembut plak tu..baik..naseb den xjadi doktor gigi. Kalu tak..mmg kompem la den ni cantik...**muntah** Harga cabut gigi td rm80. Doktor bagi ubat tahan sakit dgn kapas. Dgn sampul raya..heheehhe mekaseh doktor cantik..nnti sy dtg lagi..

Dan selepas 3jam..ubat bius tidak bkesan lagi..dan ape lagi..mengelupur kesakitan..hahahaha td blagak xsakit langsung..amek kau!!!!!

Sekian, wasalam.

No comments: