si santek =P

My photo
shah alam, selangor, Malaysia
shau. taurus. shopaholic. love chocolate indulgence, chocolate blog, kinder bueno. hate cheese. "to love and be loved because of Him".

Wednesday, December 25, 2013

imbas carta hati ..bukan lagu najwa latip okeh!l

Salam Sejahtera Semua,

Dik non, cik kiah, cik senah semua, korang nak mengimbas carta hati sape? Tak payah la terpedaya dengan tajuk entri akak ni. Akak xberminat pun nak imbas2 kembali carta2 hati ni. Sedangkan masa skolah dlu pun, kalu soalan penulisan aka karangan bahasa melayu kertas dua kluar bab2 Carta pai akak dah separuh mati pikir nk rumuskan ape, ini kan pulak nak rumus carta hati. plish la dik oiii. x kuasa nyah!!! =P   **akak ni meroyan ke hape?**


akak sebenarnye nak imbas kembali azam tahun 2013 yg akak gembar gemburkan dekat entri akak masa hujung tahun 2012 dlu yg bertajuk oh azam!! .kat entri tu, akak ade senarai hitam kan eh senarai je (xde hitam) azam tahun 2013. So di sebabkan dah nak masuk 2014 ni, kene check balik la azam2 sebelum ni. yang mane dah fulfil, yg mane tersadai, yg mane boleh bawa ke depan, khen.


Menurut entri oh azam!! , berikut merupakan azam berazam yg akak telah pikir ketika berada dalam keadaan sedar dan penuh waras pada masa itu.



  • ada buku resepi. nampak nye kene masak selalu. tgk resepi2 kat blog org, kat tv ke, pastu salin resepi, pastu kene la cuba. mane ade org salin je pastu buat dekk :) **boleh gemok mungkin**
  • cantik macam fazura. tak kesah la kene makan vitamin C ke, collagen ke, VCO ke, pakai nutox fullset ke, pakai SKII ke, yg penting jadi cantik..**hahhahaa mampu ke?**
  • nak balik kerja kat manjung, boleh dok celah ketiak mak abah. **ade ke kerja kosong kat manjung,,abah nak keje kat IKM plish!!**
  • sambung belajar kat UK, kalau ada rezeki laaa.. xdpt UK, german pun boley :P **ni paling nak sangat tapi ade ke org nak sponsor?owh berangan**
  • laptop baru **laptop lama da teruk sgt, skrg pun pakai yg opis punye**
  • samsung galaxy note2 **over tak?iphone ni nak buat ape?**
  • kurus, mesti rajin bersenam, jogging malah **owh....lemak ini degil!!**
  • kumpul duet banyok2!! kene berhenti jadi shopaholic, berhenti jadi boros. 

dan berikut merupakan beberapa hujah **ahli politik ke kak?? sampai nak hujah2** dan huraian azam mana yg dah tercapai, yg mane belum, yg mane perlu dimansuhkan, yg mana perlu dibawa kedepan dan yg mana perlu dikaji dan di naikkn harga**ape naik2 harga?? igt harga tol kat kolumpor ke??hahah**


  • ada buku resepi. nampak nye kene masak selalu. tgk resepi2 kat blog org, kat tv ke, pastu salin resepi, pastu kene la cuba. mane ade org salin je pastu buat dekk :) **boleh gemok mungkin** - buku resepi akak tertinggal dekat Malaysia, sempat la jugak salin beberapa resepi turun temurun menurun menjampi serapah. Hoi!! bukan2.. resepi biasa2 je, sambil telepon mak tnye resepi, sambil tulis secara cakar ayam di buku. mane mau jadi buku resepi. jadi buku conteng2 ade la. tapi resepi sume akak simpan dalam otak. Lirik lagu boleh hapal, xkan la resepi xboleh hapal kak senah oi!! ini akak kira checked!
  • cantik macam fazura. tak kesah la kene makan vitamin C ke, collagen ke, VCO ke, pakai nutox fullset ke, pakai SKII ke, yg penting jadi cantik..**hahhahaa mampu ke?** - ni akak tak tau la nak cakap camna. akak ckp jujur, nanti korang xpercaya pulak. kalu akak tipu, berdosa pulak kan. tapi kalau dah takdir akak ni santik lebih dari fazura nak buat mcm mana. akak redha je, ini takdir tuhan. hahahaha pape pun, akak rase ada perubahannye. terima kasih kepada menteri2 yg taja rawatan plastik surgery and spa akak, eh eh eh! gile ke ada scandal dgn menteri. bukan! bukan! tidak! tidak!. maaf di atas penyalah gunaan ayat sebentar tadi. akak nak ucapkan terima kasih kepada sabun sebamed, ubat mycin , vitamin c, collagen dan organic Aid yg banyak membantu akak. Namun jutaan syukur yg teramat sangat kepada Allah s.w.t di atas kurniaan dan anugerah Nya ini... azam santik ni akak kira checked! kalu xpcaya akak santik mari lihat hasilnye dibawah...


akak masa zaman santik biasa2..

akak masa zaman santik lebih dari fazura =P

  • nak balik kerja kat manjung, boleh dok celah ketiak mak abah. **ade ke kerja kosong kat manjung,,abah nak keje kat IKM plish!!**  -yang ni tak kesampaian sebab takda pun company2 kat manjung tu panggil akak interbiu.. sampai akak da kecik ati sgt2 pastu larik bawak diri konon2nye merajok. hak tuih..belum ada rezeki kerja dekat manjung. tapi buat ape nak mintak keje kat manjung lagi sbb skrg fmly akak dah tak duduk manjung. Abah akak dah kene transfer kat Sungai Petani. Lepas ni akak mintak kerja kat SP pulak lah. Xpun kulim hi-tech ke, Penang ke atau Langkawi. Hah! so..ini kene kaji balik.. tak boleh nak masukkn dlm azam2014 sbb akak pun xde kat Mlaysia skrg. mungkin masuk azam 2015. huish!
  • sambung belajar kat UK, kalau ada rezeki laaa.. xdpt UK, german pun boley :P **ni paling nak sangat tapi ade ke org nak sponsor?owh berangan**  - yg ini checked!!!! Alhamdulillah, akak pun masih xpercaya akak berjaya sambung blaja kat Manchester. Alhamdulillah, syukur sangat2 kepada Allah s.w.t atas rezeki yang di beri ni. Terima kasih jugak pada Abah dan Mak yg selalu doakan ateh. Terima Kasih kepada MARA sbb bagi duet melampau byk pada akak. Akak akan belajar sungguh2 dan kembali ke Malaysia berkhidmat dgn mu MARA **boleh pcaya ke akak ni??? macam tidak je** haha

  • laptop baru **laptop lama da teruk sgt, skrg pun pakai yg opis punye** - ini pun checked! akak pakai MacBook Pro skrg. korang hado?? jgn nak belagak sangat la kak oi, riak dan takabur membawa padah nanti...istigfar banyak2 ye kak.. semoga macbook akak bertahan dan sedia berkhidmat kepada akak sampai thesis siap yep. jgn ngade2 buat perangai..nnti baling ke dinding makan dia.. =P
  • samsung galaxy note2 **over tak?iphone ni nak buat ape?** - yang ni seperti yg semua sedia maklum, belum masuk 2013 akak dah terbeli note2.. tapi skrg dalam hati ni, mcm membuak2 nak belik iphone5s **ah ah jgn nak ngade2 masuk wishlist 2014, lempang muka ko karang** okeh2...akak batalkn niat nak memiliki iphone5s..tp mungkin boleh buat cmni --> kepada bakal hasben, tlg bagi hntaran iphone5s eh..plish darlingggg **darling?OMG..muntah 3minit. sorry semua. abaikan ayat tadi** checked!!!
  • kurus, mesti rajin bersenam, jogging malah **owh....lemak ini degil!!** - hahahah ini xboleh blah. akak dah malas dah nak pikir kurus2 ni..macam skrg pun okay jugak kan?? maintain aje la begini. gemok tandanya bahagia dan gumbire..xkesah la kurus ke gemok ke, janji tubuh badan sihat. pikiran waras... iye dok?? so yg ini akak dgn yakinnye nak cancelled. !!! 
  • kumpul duet banyok2!! kene berhenti jadi shopaholic, berhenti jadi boros.  - akak xperasan pulak bila akak tulis pasal kumpul duet ni **boleh gitu???** hahahahha sejak duduk Manchester ni kumpul duet tu boleh, tapi lepas balik dari Arndale or Primark ntah mane pi duet tu..hahahah akak kumpul duet kat sini sebab nak pi Euro Trip...itu dikira kumpul duet jugak la kan?? akak da xboros dah..beli apa yg perlu je **konon sgt di situ** hahah so misi kumpul duet perlu di teruskan..kumpul duet utk kawen?? mungkin! dgn siapa? entah! kbai!

So berdasarkan hujah dan huraian di atas, molek la kiranya akak berfikir dgn waras sekali lagi sebelum mengeluarkan manifesto2 baru berkait dan bersangkut paut dgn azam 2014. Pikir dengan waras, kaji dengan teliti, agar azam yg dikeluarkan itu bernas dan dapat di capai menjelang wawasan 2020 eh eh eh bukan, azam tercapai menjelang penghujung 2014. iye ke tidak?? benar atau tidak?? bersedia atau tidak?? bolos saja dinding itu!! hhahahaaha 

ok. ngantok. 
Morning Malaysia, Good night Manchester!

Sekian, Wassalam.

-SS-

No comments: